Navigation : Home | Facebook | Twitter | Follow | Dashboard | Newer | Older

❝ Someone Like U ❞



11 July 2019 | 1:43:00 PM | 0 Lovers
Entry 162 (07.01.2018)

Assalamualaikum...

   Hai Hai awaknya 👋🏻. First sekali, selamat tahun baru semua and hello 2018. Sebenarnya 2018 ni dah niat tak nak kutuk-kutuk orang. Tak nak bergosip pasal orang. Tak nak amek tau pasal orang. Tapi tu la. Bila dah niat sebegitu rupa, ada pulak yang mengundang untuk aku buat balik perangai macam tahun sebelum ni. Kau rasa? 

   HA! HA! Meh sini nak cerita. Lain kali jangan dikocak air yang tenang tau 😏. Okay! Harini baru masuk 7 JAN 2018. Dah seminggu dah pun. Tapi dah ada yang menguji. Bukan apa beb! Aku macam pelik jugak dengan perangai manusia dekat tempat kerja aku. Masa aku first day haritu ada la sorang hamba Allah ni tanya pasal sorang budak yang aku rapat dekat tempat kerja ni. Dia tanya, “Wey, betul ka budak itu? Betul ka budak tu ini?”. Hello gilrs! Please okay. Jangan nak sibuk tanya pasal budak tu. Even aku rapat sekali pun, kau siapa nak tahu pasal budak tu? Aku tak nak budak tu salahkan aku sebab aku bawak mulut. Mulut hang pun tak boleh percaya tau. Lepas hang tanya aku tu, terus cerita budak tu tersebar. Nampak tak siapa yang kepoci sekarang ni? Hang tak jaga maruah dia. Hang jangan ingat hang tu suci sangat tau. 😏

   Yang kedua! Sorang lagi minah kepoci tanya aku, “Beb! Betul ke hang dah tak duduk situ?”. HA! HA! Hello SISTER! You tu dah tua tau. Tua lagi dari i. Beza sis dengan i 6 tahun tau. Patutnya you lebih matang. Jangan nak sibuk-sibuk hal orang. Aku nak duduk mana ka. Buat apa ka, apa masalahnya? Sakit mata kah? Kakak, baik kakak jaga tunang kakak tu baik-baik. Perbaiki diri, perbaiki tunang you yang kaki judi tu. ini kain sendiri terkoyak tak berjahit, sibuk nak jahitkan kain orang. Please ye sis. Jangan amek tau sangat hal orang. Lebih baik sis fikir and amek tau macam mana nak cari duit supaya boleh kahwin cepat-cepat. Umur makin tua tau bukan makin muda. Itu je lah untuk kakak yang kepoci.

Sekian. Salam sayang untuk kepoci sekalian 😘

To be continue.....



0 Comments posted :

Post a Comment