Navigation : Home | Facebook | Twitter | Follow | Dashboard | Newer | Older

❝ Someone Like U ❞



11 July 2019 | 1:56:00 PM | 0 Lovers
Entry 167 (29.08.2018)

   Assalamualaikum. Dah lama rasanya tak berblogging ni. Disebabkan harini ada masa sikit, boleh la nak luah apa yang terbuku dihati. Kadang-kadang kita rasa kita ni wanita kuat dan orang sekeliling pun menyangkakan kita wanita kuat yang boleh hadap segala macam masalah dan musibah yang melanda diri aku. Ya! Itu hanya luaran. Manusia boleh berlakon. Dari fizikal memang nampak aku kuat. Tapi sebenarnya aku tidak sekuat yang disangka. Fizikal aku memang nampak kuat. Sebab aku tak nak orang nampak aku ni lemah dengan masalah yang menimpa aku. Tapi,bila aku sorang-sorang, aku akan menangis sepuas-puasnya untuk ringankan beban dalam kepala otak dan hati aku. Nak luahkan pada seseorang pun, orang tu tak akan faham apa yang kita rasa dan apa yang kita hadapi. Hanya diri sendiri dan Allah yang tahu segala derita dihati.

   Lain orang lain masalah yang dia hadapi. Samada boleh hadap dengan tak ja. Tak ada masalah yang tak boleh selesai. Semua boleh. Bezanya cepat dengan lambat ja. Hmm... Aku sendiri pun sebenarnya tak boleh nak selesaikan masalah sendiri. Nak sabar pun kadang-kadang tak boleh sabar. Sampaikan TERmarah orang yang tak sepatutnya aku marah. Beban dan terlalu beban untuk aku lalui semua ni. Mengeluh tak payah cakap la. Memang aku mengeluh. Diri sampai berkata kenapa berat sangat dugaan yang Allah bagi. Nak luah dekat orang terdekat dengan kita? Bukan semua benda kita boleh cerita. Manusia ni kadang depan kita dia baik. Belakang kita bercerita habis apa yang kita cerita. Haih! No komen lah yang tu. Cukuplah sampai sini. Nanti ada masa iols up lagi. Sekarang masa untuk merayap. Bye!


0 Comments posted :

Post a Comment